Diverse stage- en afstudeerplaatsen Facilitair Management

Ben jij een enthousiaste FM student die gekenmerkt wordt door een proactieve houding en het nemen van initiatief en zoek jij een uitdagende stage waarin je zelfstandig werkzaam bent binnen een zeer dynamische omgeving? Zoek dan niet verder! Vanaf september 2018 zijn wij namelijk nog op zoek naar diverse stagiaires op de onderstaande afdelingen. Naast dat je meedraait op deze afdelingen, geven wij jou de mogelijkheid om op iedere afdeling mee te kijken. Zo kun je een dagje meedraaien met onze schoonmaakteampjes, een werkdag meelopen met onze algemeen directeur en neem je een kijkje in de keuken van een rayonmanager. Heel divers en erg leerzaam.

Meewerkstagiaire/Managementstagiaire Commerciële Afdeling – Hoofdkantoor Zwolle & kantoor Enter

Je zult gaan meedraaien op de commerciële afdeling. In zijn totaliteit werken wij met ruim zeven mensen op deze afdeling vanuit drie verschillende vestigingen. De werkzaamheden worden voornamelijk uitgevoerd vanuit ons hoofdkantoor in Zwolle of kantoor in Enter(zie onderstaande toelichting). Echter zal jij ook, gezamenlijk met één van de collega’s uit Zwolle, diverse bezoekjes brengen aan de andere locaties. Op welke aspecten jij een bijdrage zult leveren, hangt natuurlijk ook af van jouw ambities en wensen!

De werkzaamheden die plaatsvinden op deze afdeling betreffen:

  • Het leveren van ondersteuning bij de opstart van contracten;
  • Het uitvoeren van acquisities en uitbrengen van offertes;
  • Gesprekken met (potentiële) opdrachtgevers;
  • Het optimaliseren van bedrijfsprocessen;
  • Het leveren van een bijdrage t.a.v. contractbeheer;
  • Het schrijven van aanbestedingsteksten;
  • Het opstellen van schoonmaakcalculaties;
  • Het afhandelen van opzeggingen;
  • Alle overige voorkomende werkzaamheden.

Wat vragen wij?

  • Grote mate van zelfstandigheid;
  • Zakelijk schrijven;
  • Klant- en servicegerichte instelling;
  • Sociaal karakter;
  • Leergierig en creatief.

Meewerkstagiaire/Managementstagiaire Facilitaire Afdeling – Hoofdkantoor Zwolle

Als stagiaire op de facilitaire afdeling krijg je de kans om mee te draaien met alle dagelijkse werkzaamheden van onze Facilitair Manager. De werkzaamheden worden voornamelijk uitgevoerd vanuit ons hoofdkantoor in Zwolle , echter zal jij ook, gezamenlijk met één van de collega’s uit Zwolle, werkzaamheden verrichten voor onze andere locaties.  Dit zijn zowel operationele zaken als afspraken die gericht zijn op de langere termijn. Bij operationele zaken kun je denken aan:

  • Het opvragen en vergelijken van offertes bij leveranciers;
  • Het opstellen en beheren van rapportages inzake bijvoorbeeld ons wagenpark;
  • Het bestellen van bedrijfskleding;
  • Het uitgeven van nieuwe mobiele telefoons en laptops;
  • Het oplossen van problemen met de ICT voorzieningen binnen Novon.

Bij facilitair zaken op de lange termijn kun je denken aan:

  • Het organiseren van verhuizingen;
  • Het begeleiden van het facilitaire proces na de overname van een ander schoonmaakbedrijf;
  • Het opstellen van inrichtingsconcepten voor nieuwe locaties.

Eén van de leukste activiteiten waar jij een bijdrage aan zult leveren, betreft de kerstviering. Jaarlijks worden er honderden kerstpakketten en relatiegeschenken uitgedeeld over allerlei verschillende locaties. Als stagiaire op de facilitaire afdeling zal jij hier vanaf september een cruciale rol in spelen en het gehele project in goede banen leiden. Je zal erachter komen dat je echt niet de hele dag met schoonmaak bezig bent, als je werkzaam bent bij een schoonmaakbedrijf!

Wat vragen wij?

  • Grote mate van zelfstandigheid;
  • Klant- en servicegerichte instelling;
  • Sociaal karakter;
  • Leergierig en creatief.

Meewerkstagiaire/Managementstagiaire Afdeling Bedrijfsbureau – Hoofdkantoor Zwolle

Als stagiaire op de afdeling bedrijfsbureau zal je veel in contact komen met onze onderaannemers en rayonmanagers. Hieronder geven wij een globale omschrijving van de werkzaamheden:

  • Het bieden van ondersteuning aan onze servicedesk/planning;
  • Het uitvoeren van administratieve werkzaamheden zoals het aanmaken van werkbonnen en het verwerken van getekende contracten;
  • Het onderhouden van contact met onze onderaannemers;
  • Het realiseren van procesverbeteringen;
  • Het efficiënt inrichten van onze systemen.
  • Het ondersteunen van onze KAM-coördinator (kwaliteit-arbeid-milieu). Hierbij zal je nieuwsbrieven opstellen inzake de stand van zaken rondom KAM die onder collega’s verspreid kunnen worden. Daarnaast zal je ook een bijdrage leveren in het opstellen van voortgangrapportages, het verder implementeren van het RIE-systeem en het beheer/onderhoud hiervan.
  • Het ondersteunen van onze KAM-coördinator bij auditeren en certificering.
  • Het opstellen van diverse overzichten met periodieke werkzaamheden voor grootschalige schoonmaakcontracten.

Wat vragen wij?

  • Grote mate van zelfstandigheid;
  • Klant- en servicegerichte instelling;
  • Sociaal karakter;
  • Sterk analytisch vermogen en goed in verbanden leggen.

Interesse?
Stuur je CV en een korte motivatie aan Glenn Timmer, mail: g.timmer@novon.nl, zodat we gezamenlijk de mogelijkheden kunnen bespreken onder het genot van een lekkere kop koffie of thee!